Kokemusblogi

Lue Kokemuksia.fin tuoreimmat kuulumiset ja ajatukset asiakaskokemuksesta, työntekijäkokemuksesta, myynnistä ja markkinoinnista

11.12.2018

Santtu Seppänen

Kokemuksia.fi Sales Trainee 2019 - tulevaisuuden stara, lue tämä.

Me voidaan hyvin luultavasti hyötyä toisistamme enemmän, kuin kumpikaan osaa edes kuvitella. Me tarvitaan sulta vain pieni merkki siitä, että olet kiinnostunut liittymään osaksi meidän tarinaa. Me hoidetaan sen jälkeen kaikki muu. Meidän tarina on vasta alkamassa, vaikka ollaan jeesattu Suomessa jo tuhatta yritystä, avattu ensimmäinen ulkomaan toimisto Tukholmaan ja Pohjois-Amerikan valloitus starttaa ensi vuonna. Suosittelen hyppäämistä mukaan nyt, sillä tällaisia mahdollisuuksia ei tule kovin montaa kertaa elämässä vastaan.

Lue artikkeli
22.11.2018

Arttu Haho

Next stop USA, osa 3. Pankkipalvelut auki ja sijainnin valinta

Kokemuksia.fin Yhdysvaltojen markkina-avausta valmisteleva Arttu Haho jakaa blogisarjassa kokemuksensa ja oppinsa kansainvälistymisestä reaaliajassa. Sarjan kolmannessa osassa Arttu kertoo, mitä tekijöitä kannattaa huomioida toimipisteen sijainnin valinnassa.

Lue artikkeli
20.11.2018

Kepa Eskelinen

Parempi työpaikka, parempi työnantajamielikuva

Tutkimusten mukaan seuraavan kymmenen vuoden sisään noin 75% maailman työvoimasta koostuu milleniaaleista, eli vuosien 1980 ja 2000 välillä syntyneistä työntekijöistä. Osa tutkimuksista väittää tämän olevan se epälojaali, itsekäs ja laiska sukupolvi joka hyppää matalalla kynnyksellä työpaikasta toiseen. Kyse on kuitenkin vain erilaisesta tavasta suhtautua työelämään ja odotuksista työnantajaa kohtaan. Jotta voi onnistua työnantajana, täytyy ymmärtää mitä tämä työntekijöiden joukko kaipaa ja arvostaa. Nyt on korkea aika kiinnostua siitä.

Lue artikkeli
24.10.2018

Mitä kuuluu teidän työnantajamielikuvallenne?

’’Tässä maailmassa, jossa jokainen tietää totuuden jo valmiiksi, todellinen käsitys yrityksestä työnantajana on se, joka merkitsee." Mitä työnantajamielikuvalla tarkoitetaan? Miksi sitä pitäisi kehittää - ja miten?

Lue artikkeli
23.10.2018

Kepa Eskelinen

Tiedätkö, mitä tietoa asiakkaasi etsii teistä juuri nyt ja miksi?

Nielsenin vuoden 2015 globaalin tutkimuksen mukaan 83% kuluttajista luottaa lähipiirin suositteluihin, 66% netissä julkaistuihin muiden kuluttajien mielipiteisiin. Erilaiset sosiaalisen median palvelut ja verkkokeskustelut mahdollistavat asiakaskokemusten ja tarinoiden löytämisen, vaikka kuluttajat eivät tuntisi toisiaan. Miksi asiakkaasi haluaa nähdä muiden kokemuksia teistä?

Lue artikkeli
19.10.2018

Arttu Haho

Next stop, USA - Osa 2. Viisumit ja valmistelut

Oletko suunnitellut kansainvälistymistä? Oletko halunnut päästä seuraamaan kansainvälisten markkinoiden valtausta lähietäisyydeltä? Nyt se on mahdollista: Kokemuksia.fin Yhdysvaltojen markkina-avausta valmisteleva Arttu Haho jakaa blogisarjassa kokemuksensa ja oppinsa kansainvälistymisestä reaaliajassa. Tässä osassa opit ja vinkit viisumien hakemiseen.

Lue artikkeli
08.10.2018

Kepa Eskelinen

Kolme vinkkiä asiakastarinoiden tuottamiseen

Asiakastarinat ovat tehokas markkinointikeino, sillä ne eivät perinteisten mainosten tapaan ärsytä kuluttajaa. Päinvastoin: jo ostaneiden asiakkaiden arviot tuotteista ja yrityksistä ovat jopa tervetulleita ostopäätöstä pohtiville asiakkaille.

Lue artikkeli
07.10.2018

Aitous markkinoinnissa - Mitä se on ja miltä se näyttää?

Kun korulauseet ja mainostekstit eivät enää pure, on todennäköisesti ihan viisasta käyttää aikaa johonkin muuhun, kun niiden kehittämiseen. Olisi hyvä tarjota kuluttajille ja asiakkaille jotain, mitä he oikeasti kaipaavat. Ja se on aitoutta.

Lue artikkeli
06.10.2018

Asiakkaamme asiakkaan kotona

Kun asiakkaamme luovuttavat omat asiakkaansa meidän käsiimme, tulee meidän varmistaa, että kokemus meidän kanssamme toimimisesta on vähintään miellyttävä. Minä kuitenkin sydämeni pohjasta toivon, että kokemus on jotain enemmän. Toivon sen olevan päivän kohokohta ja ikuinen muisto, josta ilomielin kertoo myös muille.

Lue artikkeli
04.10.2018

Kepa Eskelinen

Julkkiksia ja vaikuttajamarkkinointia - vai sittenkin tavallisten ihmisten kokemuksia?

Hyvin kohdennettu vaikuttajamarkkinointi lisää brändinäkyvyyttä ja vaikuttaa mielikuviin yrityksestä. Mutta voiko kaikkein tehokkain vaikuttaja olla kuitenkin tavallinen asiakas?

Lue artikkeli

- Markkinoinnin monitaituri

JUURI NYT: 10 totuutta myynnistä