25.04.2018

10 kylmää totuutta myynnistä, osa 5. Myynti on yksinkertaista

Kohtaamiset x Kaupanpäätösprosentti x Keskikauppa.

Myynnin kaava on juuri niin yksikertainen.

Samoin myyjän tulos kasvaa jatkuvasti, kun optimoit näitä kolmea kohtaa.

  1. Tapaamisten määrä: aktiivinen työskentely, hyvä prospektointi, ajoitus, kiinnostuksen herättäminen, keskustelujen avaaminen. Sillä ei ole merkitystä, miten tai missä avaat keskusteluja. Tärkeintä on, että sitä tapahtuu.
  2. Kaupanpäätösprosentti: myyntiprosessin optimoiminen, ostopäätöstä tukevat myyntimateriaalit, hyvät välipäätökset ja selkeä ratkaisuehdotus. Tee ostaminen helpoksi riittävän yksinkertaisella tuotteistuksella.
  3. Keskikauppa: keskikauppasummat lähtevät nousuun hyvällä tuotteistuksella, yksinkertaisella hinnoittelulla sekä paketoimalla palvelut tai tuotteet fiksusti.

Kaikkein tärkeintä kokonaiskuvassa on tulosten seuraaminen. Muodostaako joku osa-alue pullonkaulan? Miten tehdyt muutokset ja kehitykset vaikuttavat tulokseen? Mitä voidaan vielä optimoida? Miten tulevaisuutta voidaan ennustaa tällä laskukaavalla?


Osa 6 julkaistaan 26.4. klo 10.

Mitä tahansa voi myydä keskivertoa tehokkaammin samalla prosessilla.

Kokemuksia.fin myyntikoulussa käymme prosessin läpi vaihe vaiheelta ja kerromme sinulle, miten maksimoit tuloksesi myynnissä.

Asiakastarinat

Mikä onkaan parempi tapa vakuuttaa potentiaaliset asiakkaat yrityksestäsi kuin tyytyväisen asiakkaan kokemus?

Lue lisää

Työntekijätarinat

Mikä onkaan parempi tapa vakuuttaa potentiaaliset asiakkaat yrityksestäsi kuin tyytyväisen asiakkaan kokemus?

Lue lisää

Asiakastutkimus

Mikä onkaan parempi tapa vakuuttaa potentiaaliset asiakkaat yrityksestäsi kuin tyytyväisen asiakkaan kokemus?

Lue lisää

- Markkinoinnin monitaituri

JUURI NYT: 10 totuutta myynnistä