26.04.2018

10 kylmää totuutta myynnistä, osa 6. Myynti on vuorovaikutteista ongelmanratkaisua

Sarjan edellisessä osassa käsiteltiin myynnin tuloksen laskukaavaa, jonka ensimmäinen osa on tapaamisten määrä. Jokainen keskustelun aloitus voi olla alku kaupalle ja asiakassuhteelle. Sillä ei ole merkitystä, missä keskustelun avaat, kunhan teet sitä mahdollisimman usein.

Jokainen kohtaaminen voi olla myyntikäynti. Kun kohtaat ihmisiä, kysy itseltäsi: onko tämä minulle potentiaalinen asiakas? Jos vastaus on kyllä, voit vetää kohtaamisen myyntikäyntinä maaliin.

Hyvä myyjä pitää silmät ja korvat auki, hakeutuu aktiivisesti keskusteluihin eikä pelkää uusia kohtaamisia.

Muista, että myynti on myös luottamuksen rakentamista. Olet paikalla ratkaisemassa asiakkaan ongelmaa ja hänen on pystyttävä luottamaan sinuun. Rakenna luottamusta ensikohtaamisesta lähtien: ole aidosti oma itsesi, aidosti asiakkaan asialla ja auttamassa.

Myynti on palveluammatti parhaimmillaan.

Myyjänä rakastumme helposti itseemme ja sulavuuteemme myyntiräpissä. Unohdamme asiakkaan. Muista, että kun kerrot asiakkaalle teistä, hän todennäköisesti kuulee siitä ensimmäistä kertaa. Tarjoa hyvät informaatiot, sillä sekin on asiakkaan auttamista.

Visualisoi: asiakas ei ikinä osta mitään, ellei hän ole varma siitä, että hänellä on ratkaisusi kokoinen ongelma. Visualisoimalla tarpeen teet myynnistä helpompaa.

Vuorovaikuttaminen ei ole yksinpuhelua. Muista kysyä ja kuunnella tarkkaan, mitä asiakas kertoo.


Osa 7 julkaistaan 27.4. klo 10.

Mitä tahansa voi myydä keskivertoa tehokkaammin samalla prosessilla.

Kokemuksia.fin myyntikoulussa käymme prosessin läpi vaihe vaiheelta ja kerromme sinulle, miten maksimoit tuloksesi myynnissä.

Asiakastarinat

Mikä onkaan parempi tapa vakuuttaa potentiaaliset asiakkaat yrityksestäsi kuin tyytyväisen asiakkaan kokemus?

Lue lisää

Työntekijätarinat

Mikä onkaan parempi tapa vakuuttaa potentiaaliset asiakkaat yrityksestäsi kuin tyytyväisen asiakkaan kokemus?

Lue lisää

Asiakastutkimus

Mikä onkaan parempi tapa vakuuttaa potentiaaliset asiakkaat yrityksestäsi kuin tyytyväisen asiakkaan kokemus?

Lue lisää

- Markkinoinnin monitaituri

JUURI NYT: 10 totuutta myynnistä