05.09.2017

17 vinkkiä yrittäjälle tai yrittäjäksi haluavalle

Yrittäjä ei ole supermies tai yli-ihminen - yrittäjyyttä voi harjoittaa palkkatöissäkin. Oleellisinta on ymmärtää vain perusasenne: itsensä johtaminen ja tulosvastuullisuus.

Tässä vielä kootusti minun ohjeeni yrittäjälle tai sellaiseksi aikovalle.

1. Varmista, että ratkaiset asiakkaan todellisen ongelman. Kun lähtee aikaisessa vaiheessa tarjoamaan tuotetta asiakkaille, niin asiakkaat kyllä kertovat mikä siinä on pielessä ja mikä siinä on hyvää.

2. Paraskin tuote vaatii myyntiä ja markkinointia.

3. Keskity omaan tekemiseen. Rakenna jatkuvasti kilpailuetua. Älä rakastu nykytilaan.

4. Tulos syntyy perustekemisellä.

5. Aktiivisuus ruokkii kekseliäisyyttä ja lisää todennäisyyksiä menestyä.

6. Syyllinen löytyy aina peilistä.

7. Anna paljon, niin saat kaksin verroin joskus takaisin.

8. Ilman tavoitetta et ole ikinä perillä. Iso visio ohjaa tekemistä.

9. Jokainen on sinua parempi jossakin asiassa. Tarvitset muita. 

10. Kerro työntekijälle mitä odotat häneltä, anna vapautta, mahdollista merkitys. Tulosvastuu seuraa perässä.

11. Kerro aina kaikki. Oikeaan tietoon perustettu päätös on lopulta paras päätös - kävi miten kävi.

12. Työntekijät valitsevat työnantajan. Ole valmis esittämään oma cv, joka päivä.

13. Pura stressi kalenteriin. Merkkaa aikaa myös luovuudelle.

14. Mieti miten syöt, liikut ja nukut.

15. Kotona on töitä tärkeämpää tekemistä.

16. Loma on ymmärrettävin syy sulkea puhelin.

17. Harjoittele nauttimaan jokaisesta päivästä.


Pitääkö olla tietynlainen tyyppi, että onnistuu yrittäjänä? Kaikki riippuu siitä, miten liiketoiminnan rakentaa. Erilaiset henkilöt rakentavat erilaisia yrityksiä: tärkeintä on seurata omia vahvuuksia.

Erinomaista yrittäjän päivää!


Lue aihetta käsittelevä juttu Talouselämästä täältä.


Miksi hyödyntää asiakaskokemuksia?

Keneen me luottaisimme, ellemme ystäviemme, perheemme, kollegoidemme tai läheistemme suositteluun? Jos näitä ei ole saatavilla, turvaudumme muiden ihmisten kokemuksiin ennen yrityksesi myynti- tai markkinointiviestiä.

Asiakastarinat

Mikä onkaan parempi tapa vakuuttaa potentiaaliset asiakkaat yrityksestäsi kuin tyytyväisen asiakkaan kokemus?

Lue lisää

Työntekijätarinat

Mikä onkaan parempi tapa vakuuttaa potentiaaliset asiakkaat yrityksestäsi kuin tyytyväisen asiakkaan kokemus?

Lue lisää

Asiakastutkimus

Mikä onkaan parempi tapa vakuuttaa potentiaaliset asiakkaat yrityksestäsi kuin tyytyväisen asiakkaan kokemus?

Lue lisää

- Markkinoinnin monitaituri

JUURI NYT: 10 totuutta myynnistä