19.06.2018

Social Selling osaksi myyntiprosessia – guru kertoi, miten

Mitä yhteistä on kylmämyyntiorganisaatiolla ja Social Sellingilla?

Jos niiden kautta haluaa saada tuloksia aikaiseksi, tekemisen pitää olla systemaattista, rutiininomaista ja pitkäjänteistä. Pitää tietää mitä tekee.

Suomen päälliköin Social Selling -guru Sani Leino kävi meidän Pasilan toimistolla vetämässä kahden tunnin shown sosiaalisen myynnin saloista. Kylmämyyntiä ja sosiaalista myyntiä voidaan pitää helposti toistensa vastakohtina, joten ilmassa oli aistittavissa tulenkatkuista vastakkainasettelua.

Sanin viesti oli selvä. Jokainen myyntiä tekevä organisaatio voi hyötyä sosiaalisen myynnin mahdollisuuksista, mikäli sen tekemistä tuetaan, se implementoidaan myyntiprosessiin ja sille asetetaan relevantit mittarit.

Myyntiä ei tapahdu ellei luottamus rakennu. Sosiaalisen myynnin tavoitteena on rakentaa luottamusta auttamalla, antamalla ja olemalla läsnä oikeissa hetkissä. Etenkin luottamuksen rakentumisen näkökulmasta sosiaalinen myynti voi näytellä todella isoa roolia myynnissä, mikäli se osataan valjastaa käyttöön oikealla tavalla.

Raikkaita näkökulmia tekemiseen

Meillä Kokemuksia.fi:llä on töissä hyvin nuorekas ja moderni porukka. Sosiaalisen median kanavat ja niiden käyttö on tuttua, mutta siitäkin huolimatta Sanin tipsit toivat uusia, raikkaita näkökulmia tekemiseen.

Alla kolme tärkeintä oppia, jotka jäivät Sanin setistä mieleen ja jotka johtavat konkreettisiin muutoksiin meidän myyntityössä.

1) Sosiaalinen myynti täytyy olla osa myyntiprosessia, jos siitä haluaa saada tehot irti. Toisin sanoen eri myyntiprosessin vaiheita ja esim. asiakasviestintää voidaan rikastuttaa sosiaalisen myynnin metodeilla.

2) Ole aktiivinen ja anna aina ensin. Kehu, ole kohtelias, auta. Juna kääntyy jossain vaiheessa ympäri, ja sinulta tullaan pyytämään tarjoamaasi.

3) Verkostojen hyödyntäminen. Keitä tunnet? LinkedIn kertoo sinulle suoraan, ketä yhteisiä tuttuja sinulla ja prospektillasi on. Hyödynnä heitä. Mutta muista: älä vain hyväksikäytä, muista myös antaa.

Mitä tahansa voi myydä keskivertoa tehokkaammin samalla prosessilla.

Kokemuksia.fin myyntikoulussa käymme prosessin läpi vaihe vaiheelta ja kerromme sinulle, miten maksimoit tuloksesi myynnissä.

Asiakastarinat

Mikä onkaan parempi tapa vakuuttaa potentiaaliset asiakkaat yrityksestäsi kuin tyytyväisen asiakkaan kokemus?

Lue lisää

Työntekijätarinat

Mikä onkaan parempi tapa vakuuttaa potentiaaliset asiakkaat yrityksestäsi kuin tyytyväisen asiakkaan kokemus?

Lue lisää

Asiakastutkimus

Mikä onkaan parempi tapa vakuuttaa potentiaaliset asiakkaat yrityksestäsi kuin tyytyväisen asiakkaan kokemus?

Lue lisää

- Markkinoinnin monitaituri

JUURI NYT: 10 totuutta myynnistä