21.11.2018

Kirsti Laasio, HappyOrNot

"Asiakkaan kannalta mahdollisimman helppo lähestymistapa"

HappyOrNot tunnetaan hymiöistään ja niiden takana olevasta palvelusta, jolla voidaan tarkastella asiakas- ja työntekijätyytyväisyyttä. Kokemuksia.fi on tuottanut HappyOrNotille videoita useissa eri maissa. HappyOrNotin markkinointi- ja kehitysjohtaja Kirsti Laasion mukaan yhteistyökumppani on selvinnyt hyvin haastavistakin tilanteista.

Laasio kertoo asiakaskokemusvideoista olevan hyötyä etenkin kaupantekovaiheessa. Referenssivideoiden näyttäminen HappyOrNotin tuotteiden ja palveluiden hankkimista harkitseville asiakkaille saa heidät vakuuttumaan.

– Kokemuksia.fi on tehnyt meille videoita USA:ssa ja Kanadassa, ja Euroopan puolella Itävallassa, Italiassa ja Pohjoismaissa. Pian videoita ollaan tekemässä mahdollisesti myös muutamassa muussa maassa.

Haasteesta selviäminen vahvisti luottamusta

– Kokemuksia.fi on helposti lähestyttävä, ja heidän kanssaan on helppo asioida. Meidän tarpeemme videoille saattavat syntyä aika nopeastikin, eivätkä ne tarpeet ole täällä Suomessa. Kokemuksia.fi on ollut valmis lähtemään maailmalle, Laasio kertoo.

Yhteistyön aikana on jouduttu myös haastavien tilanteiden eteen. Kokemuksia.fi:n ollessa HappyOrNotin kuvaustoimeksiannolla USA:ssa kuvasryhmältä ryöstettiin kuvauskalusto ja kuvattu materiaali. Monta tuntia videomateriaalia menetettiin ja tuotanto jouduttiin aloittamaan alusta.

– Vaikka tilanne oli haastava, se hoidettiin meidän ja asiakkaidemme suuntaan niin hyvin, ettei kenellekään jäänyt mitään hampaankoloon. Selviytyminen haastavasta tilanteesta vahvisti uskoa siitä, että hyvä tästä tulee.

“Heitä on helppo lähestyä, ja toiminta on joustavaa ja nopeaa. Tämä on näin asiakkaan kannalta mahdollisimman helppo lähestymistapa.”

Laasion mukaan Kokemuksia.fi on hoitanut suhteita HappyOrNotin asiakkaisiin kuten HappyOrNot olisi itsekin tehnyt. Hän kuvailee yhteydenpitoa yrityksen kanssa joustavaksi ja inhimilliseksi.

– Suosittelisin Kokemuksia.fitä muillekin. Yrityksellä on tarjota helppo avaimet käteen -tyylinen paketti. Heitä on helppo lähestyä, ja toiminta on joustavaa ja nopeaa. Tämä on näin asiakkaan kannalta mahdollisimman helppo lähestymistapa.

Miksi hyödyntää asiakaskokemuksia?

Keneen me luottaisimme, ellemme ystäviemme, perheemme, kollegoidemme tai läheistemme suositteluun? Jos näitä ei ole saatavilla, turvaudumme muiden ihmisten kokemuksiin ennen yrityksesi myynti- tai markkinointiviestiä.

Lataa opas

Asiakastarinat

Mikä onkaan parempi tapa vakuuttaa potentiaaliset asiakkaat yrityksestäsi kuin tyytyväisen asiakkaan kokemus?

Lue lisää

Työntekijätarinat

Mikä onkaan parempi tapa vakuuttaa potentiaaliset asiakkaat yrityksestäsi kuin tyytyväisen asiakkaan kokemus?

Lue lisää

Asiakastutkimus

Mikä onkaan parempi tapa vakuuttaa potentiaaliset asiakkaat yrityksestäsi kuin tyytyväisen asiakkaan kokemus?

Lue lisää

- Markkinoinnin monitaituri

JUURI NYT: 10 totuutta myynnistä