05.01.2017

Heli Toivola, Jyväskylän ammattikorkeakoulu

”Kysyntä ja tarjonta kohtasivat ihanteellisesti”

Korkeakouluopiskelu muuttuu vuonna 2017, kun lukukausimaksut tulevat voimaan EU- ja ETA-alueen ulkopuolelta tuleville opiskelijoille. Jyväskylän ammattikorkeakoulu halusi varautua muutokseen, ja päätti tilata Kokemuksia.fi:ltä opiskelijakokemusvideoita markkinointinsa tueksi.

– Markkinointi ulkomaille voi olla todella kallista, ja videot ovat kustannustehokas keino saada näkyvyyttä maailmalla. Olimme jo aiemmin miettineet tällaisia opiskelijakokemusvideoita, ja tarjous Kokemuksia.fi:ltä tuli todellakin oikeaan aikaan. Kysyntä ja tarjonta kohtasivat ihanteellisesti, Jyväskylän ammattikorkeakoulun markkinointipäällikkö Heli Toivola toteaa.

Jyväskylän ammattikorkeakoulu tilasi ulkomaiseen markkinointiin neljä englanninkielistä videota. Innostuneita opiskelijoita löytyi helposti, ja yhteensä 12 opiskelijaa haastateltiin.

– Me emme puuttuneet sisältöön tai mihinkään muuhunkaan mitenkään. Halusimme myös itse kuulla aitoja ja autenttisia kokemuksia opiskelijoiden viihtyvyydestä, Heli kertoo.

Vaivaton palvelu

Jyväskylän ammattikorkeakoulu on tuottanut videomateriaalia aiemmin itse ja teknisellä puolella heillä on runsaasti osaamista, mutta sisällön tuottaminen on ollut haastavampaa. 

– Se vaatii käsikirjoitusta ja suunnittelua – paljon taustoittavaa työtä. Meillä ei ole sillä alueella huippuosaajia ja siinä mielessä oli helpottavaa tehdä yhteistyötä ammattilaisten kanssa, Heli sanoo.

– Erityisen tyytyväinen olen siihen, että palvelu tehtiin täysin avaimet käteen -periaatteella. Meidän ei tarvinnut kuin ohjata oikeaan suuntaan haastateltavien etsimisessä ja siinä se, hän kiittelee.

Napakkaa ja selkeää yhteistyötä

Koko prosessi tapahtui nopeasti ja toivotussa aikataulussa; videot olivat valmiina levitykseen muutama viikko ensimmäisen tapaamisen jälkeen.

– Kokemuksia.fi piti minut projektin aikana erittäin hyvin ajan tasalla. Pieniä viiveitä tuli esimerkiksi sään takia ja siitä informoitiin hienosti. Erityisen tyytyväisiä olemme olleet napakkaan ja selkeään yhteistyöhön. Saimme erittäin hyvää asiakaspalvelua ja sen mitä meille luvattiin, Heli sanoo.

– Yksi tehokkaimmista markkinoinnin muodoista on, kun tyytyväiset asiakkaat kertovat saamastaan hyvästä palvelusta, tässä tapauksessa koulutuksesta. Väitän, että tällaisen markkinoinnin merkitys tulee kasvamaan, koska lähes jokaisella ihmisellä on nykyään erilaisia sosiaalisen median kanavia, joissa tietoa jaetaan, Heli sanoo lopuksi.


Miksi hyödyntää asiakaskokemuksia?

Keneen me luottaisimme, ellemme ystäviemme, perheemme, kollegoidemme tai läheistemme suositteluun? Jos näitä ei ole saatavilla, turvaudumme muiden ihmisten kokemuksiin ennen yrityksesi myynti- tai markkinointiviestiä.

Lataa opas

Asiakastarinat

Mikä onkaan parempi tapa vakuuttaa potentiaaliset asiakkaat yrityksestäsi kuin tyytyväisen asiakkaan kokemus?

Lue lisää

Työntekijätarinat

Mikä onkaan parempi tapa vakuuttaa potentiaaliset asiakkaat yrityksestäsi kuin tyytyväisen asiakkaan kokemus?

Lue lisää

Asiakastutkimus

Mikä onkaan parempi tapa vakuuttaa potentiaaliset asiakkaat yrityksestäsi kuin tyytyväisen asiakkaan kokemus?

Lue lisää

- Markkinoinnin monitaituri