05.01.2017

Juhana Kilpeläinen, Pohjolan LVIturva

LVIturva uskoo jatkuvaan asiakaskokemustuotantoon

Pohjolan LVIturva tarjoaa putkiremonttipalveluja omakotitaloasujille. Yritys työllistää noin 150 henkeä ja toimii lähes koko Suomen alueella. LVIturvalla on paljon tyytyväisiä asiakkaita, ja he ovat halunneet tehdä heistä kertomuksia. Asiakaskokemusvideoihin ja -teksteihin erikoistunut Kokemuksia.fi tuottaa LVIturvan markkinoinnin tueksi materiaalia kuukausittain.

Mainostoimistot eivät ole halunneet tehdä LVIturvalle asiakaskertomuksia kovin mielellään, joten Kokemuksia.fi tuli kuvioon kuin tilauksesta.

– Saamme kaikki palvelut saman katon alta. Valitsimme Kokemuksia.fi:n siksi, että heillä on ammattitaitoa sekä oma sivusto, johon kokemukset kerätään. Yrityksestä näkee, että kun erikoistuu johonkin asiaan, se osataan tehdä paremmin kuin muut, LVIturvan perustaja Juhana Kilpeläinen toteaa. 

Yhteistyö alkoi kolmen pilottivideon tekemisellä. LVIturva halusi kokeilla, olisiko yhteistyö hyvä asia.

– Kolmen videon jälkeen totesimme, että se on loistava asia. Teimme päätöksen, että kaikki asiakkaamme, jotka haluavat kertoa kokemuksistaan, saavat sen tehdä. Tällä hetkellä teetämme useita kokemustarinoita joka kuukausi, Kilpeläinen kertoo.

Samaistumispintaa asiakkaille

LVIturva oli tehnyt aiemmin referenssikertomuksia, mutta he olivat kokeneet ne aika työläiksi kokonaisuuksiksi. Nyt he ovat huomanneet, että asiakaskertomuksilla on iso päätös asiakkaiden ostopäätöksiin.

– Kokemuksia.fi:n tekemät videot ja tekstit ovat hienoja ja laadukkaita. Henkilökuntamme oli ensimmäistä kertaa innoissaan tällaisesta materiaalista, ja nyt niitä näytetään asiakkaillemme jokaisella kohtaamisella. Käytämme tarinoita myös esimerkiksi messumateriaaleina, Kilpeläinen paljastaa.

– Asiakaskokemukset ovat tulleet perinteisten mainosten rinnalle, mutta kokemustarinat ovat nykyään ylivoimaisesti suosituimpia materiaalejamme. Asiakkaitamme kiinnostaa, jos joku samassa elämäntilanteessa oleva on tehnyt remontin. Siihen on helppo samaistua, ja monta kertaa suurin asiakkaan ostopäätökseen vaikuttava tekijä on, kun vaikkapa naapuri tekee remontin ensin, hän jatkaa.

”Ammattiylpeys paistaa läpi”

LVIturvan aiemmin tekemistä referenssikertomuksista ei ole koskaan saatu aikaan tyydyttävää lopputulosta. Nyt tilanne on toinen.

– Yrityksellä on ymmärrystä siitä, mitä asiakkaat ajattelevat. He osaavat kiinnittää huomioita oikeisiin asioihin ja kysyä oikeita kysymyksiä, Kilpeläinen kehuu.

– Kokemuksia.fi tekee hienoa liiketoimintaa, ja haluamme olla siinä mukana. Organisaatio on nuorekas ja ammattiylpeys paistaa läpi; heistä näkee, että keskinkertaisuus ei riitä, vaan asiat halutaan tehdä hyvin, hän sanoo lopuksi.


Miksi hyödyntää asiakaskokemuksia?

Keneen me luottaisimme, ellemme ystäviemme, perheemme, kollegoidemme tai läheistemme suositteluun? Jos näitä ei ole saatavilla, turvaudumme muiden ihmisten kokemuksiin ennen yrityksesi myynti- tai markkinointiviestiä.

Lataa opas

Asiakastarinat

Mikä onkaan parempi tapa vakuuttaa potentiaaliset asiakkaat yrityksestäsi kuin tyytyväisen asiakkaan kokemus?

Lue lisää

Työntekijätarinat

Mikä onkaan parempi tapa vakuuttaa potentiaaliset asiakkaat yrityksestäsi kuin tyytyväisen asiakkaan kokemus?

Lue lisää

Asiakastutkimus

Mikä onkaan parempi tapa vakuuttaa potentiaaliset asiakkaat yrityksestäsi kuin tyytyväisen asiakkaan kokemus?

Lue lisää

- Markkinoinnin monitaituri