14.08.2017

Mikael Niittymäki, TSR-Tukku

”Aidoimmat mielipiteet tulevat suoraan asiakkailta”

TSR-Tukku on rakennustyömaiden valaistus- ja sähköistystuotteiden valmistamiseen sekä jakeluun erikoistunut yritys. TSR-Tukku on suuntaamassa hyvää vauhtia kansainvälisille markkinoille, minkä johdosta yrityksellä oli tarvetta uusille myyntimateriaaleille. Tätä silmällä pitäen TSR-Tukku tilasi asiakaskokemustarinoita tuottavalta Kokemuksia.fi:ltä yhteensä viisi video-tekstiyhdistelmää hienoin tuloksin.

TSR-Tukussa oli keskusteltu asiakasreferenssien tekemisestä jo vuoden ajan, joten Kokemuksia.fi:n yhteydenotto tuli oivaan aikaan. Videoiden ammattimaisuus vakuutti, ja yhteistyöstä sovittiin jo ensimmäisessä yhteisessä palaverissa.

– He osasivat myydä tuotteensa oikein, ja tilasimme saman tien viiden videon paketin. Mukaan otettiin totta kai myös kirjalliset referenssit, TSR-Tukun kansainvälisestä myynnistä sekä kotimaan jälleenmyynnistä vastaava Mikael Niittymäki kertoo.

Tärkeä apu kansainvälistymisessä

Projekti kesti kokonaisuudessaan noin kaksi kuukautta. Jokaisen haastattelun jälkeen kesti noin viikko, kun materiaalit olivat valmiit ja ne voitiin ottaa käyttöön. TSR-Tukku on käyttänyt videoita erityisesti ulkomaan myynnissä, missä niistä on ollut iso apu. Tämän vuoksi materiaalit myös tekstitettiin englanniksi.

– Varsinkin yritykselle, joka on jo aloittanut tai on aloittamassa vientiä on iso apu, kun pystyy näyttämään niitä asiakaskokemuksia, joita yrityksestä on jo olemassa, Niittymäki pohtii.

”Hyvinkin tyytyväisenä voin suositella palvelua myös muille”

Erityistä kiitosta Kokemuksia.fi:n tarjoamassa palvelussa saavat helppous, laatu ja aitous. Asiakaskokemustarinat eroavat Niittymäen mielestä oleellisesti perinteisistä mainoksista.

– Mainokset ovat yleensä käsikirjoitettuja, eivätkä ne silloin ole aitoja. Tällaisia asiakaskokemustarinoita ei pysty käsikirjoittamaan, koska mielipiteet tulevat suoraan asiakkailta.

– Palvelu on ollut helppoa, vaivatonta ja hyvin kustannustehokasta. Materiaalit ovat selvästi ammattilaisten tekemiä, joten niitä kehtaa myös näyttää asiakkaille. Hyvinkin tyytyväisenä voin suositella palvelua myös muille: ilman muuta kannattaa kokeilla ainakin yhdellä videolla tai tekstillä, Niittymäki toteaa.


Miksi hyödyntää asiakaskokemuksia?

Keneen me luottaisimme, ellemme ystäviemme, perheemme, kollegoidemme tai läheistemme suositteluun? Jos näitä ei ole saatavilla, turvaudumme muiden ihmisten kokemuksiin ennen yrityksesi myynti- tai markkinointiviestiä.

Lataa opas

Asiakastarinat

Mikä onkaan parempi tapa vakuuttaa potentiaaliset asiakkaat yrityksestäsi kuin tyytyväisen asiakkaan kokemus?

Lue lisää

Työntekijätarinat

Mikä onkaan parempi tapa vakuuttaa potentiaaliset asiakkaat yrityksestäsi kuin tyytyväisen asiakkaan kokemus?

Lue lisää

Asiakastutkimus

Mikä onkaan parempi tapa vakuuttaa potentiaaliset asiakkaat yrityksestäsi kuin tyytyväisen asiakkaan kokemus?

Lue lisää

- Markkinoinnin monitaituri

JUURI NYT: 10 totuutta myynnistä