06.11.2017

Jyrki Kolmonen, Vocatum

Palvelukokonaisuus esiin aitojen asiakaskokemusten kautta

Vocatum on tavallisten ihmisten kuntosali, jonka jäsenyyteen kuuluvat aina Personal Trainerin palvelut. Kokemuksia.fi toteutti Vocatumille asiakaskokemusvideon ja kolme artikkelia palautepäivä-konseptilla. Materiaalien tavoitteena oli esitellä kuntosalin palveluita aitojen asiakaskokemusten kautta. 

Vocatumin tavoite on tehdä treenaaminen asiakkaalle mahdollisimman helpoksi ja auttaa samalla yhteiskuntaa kohti parempaa kuntoa. Yrityksellä on kuntosaleja tällä hetkellä kolmella eri paikkakunnalla: Oulussa, Kempeleessä ja Pirkkalassa.

– Halusimme lähteä tuomaan palveluitamme esille asiakaskokemusten kautta. Palvelukokonaisuutemme on sillä tavalla erikoinen, että sitä on vaikea kirjoittaa itse tekstiksi, kertoo Vocatumin markkinointijohtaja Jyrki Kolmonen.

– Tärkeintä meille oli se, että asiakkaat voisivat itse kertoa, mitä Vocatum heille tarkoittaa, miten he kokevat meidät ja kuinka he hyötyvät meidän palveluistamme, Kolmonen jatkaa.

Nopea ja vaivaton prosessi

Itsekin videoita tehneen Kolmosen vakuutti Kokemuksia.fi:n palvelukokonaisuuden helppous. Prosessi vaati häneltä tilaajana vain asioiden alulle laittamisen. Siitä eteenpäin Kokemuksia.fi huolehti materiaalien toteutuksesta alusta loppuun saakka. Asiakashaastattelut tehtiin Pirkkalan kuntosalilla etukäteen sovittuna ajankohtana.

– Olin nähnyt Kokemuksia.fi:n materiaaleja aiemmin ja ne olivat siistin näköisiä sekä hyvin kuvattuja. Se vakuutti meikäläisen aika hyvin, Kolmonen sanoo.

– Prosessi eteni tosi nopeasti sen jälkeen, kun olimme tehneet ostopäätöksen. Yhteydenpito oli hyvää koko ajan ja sain aina tarvittavan tiedon, hän toteaa. 

Aitous ilahdutti

Kolmonen on omien sanojensa mukaan ollut tyytyväinen Kokemuksia.fi:n tarjoamaan ja tuottamaan kokonaisuuteen. Valmiista materiaaleista on ollut myös konkreettista hyötyä. Erityisesti Kolmosta ilahdutti asiakkaiden aitous.

– Kun sain valmiin setin, niin minulle tuli sellainen tunne, että wau! Tämä on juuri sitä, mitä haluammekin. Tässä on kaikki ne elementit, mitä pyrimme tarjoamaan ja ne on saatu haastatteluissa esille, Kolmonen hymyilee.

– Paras materiaaleista saatu palaute on se, mitä eräs asiakas kertoi meille liittyessään jäseneksi. Hän sanoi, että haluaa tulla meille asiakkaaksi, koska meillä näyttää olevan täällä niin hyvä meininki. Siinä huomasi sen, että materiaaleja oikeasti katsotaan ja asiakaskokemuksia halutaan kuulla, Kolmonen painottaa. 


Miksi hyödyntää asiakaskokemuksia?

Keneen me luottaisimme, ellemme ystäviemme, perheemme, kollegoidemme tai läheistemme suositteluun? Jos näitä ei ole saatavilla, turvaudumme muiden ihmisten kokemuksiin ennen yrityksesi myynti- tai markkinointiviestiä.

Lataa opas

Asiakastarinat

Mikä onkaan parempi tapa vakuuttaa potentiaaliset asiakkaat yrityksestäsi kuin tyytyväisen asiakkaan kokemus?

Lue lisää

Työntekijätarinat

Mikä onkaan parempi tapa vakuuttaa potentiaaliset asiakkaat yrityksestäsi kuin tyytyväisen asiakkaan kokemus?

Lue lisää

Asiakastutkimus

Mikä onkaan parempi tapa vakuuttaa potentiaaliset asiakkaat yrityksestäsi kuin tyytyväisen asiakkaan kokemus?

Lue lisää

- Markkinoinnin monitaituri