Palvelut / Työntekijätarinat

Muiden suosittelu on tehokkain markkinointiviesti – myös 
rekrytoinnissa

Miten pysyt mukana kilpailussa parhaista työntekijöistä?

Työntekijätyytyväisyys on yrityksessä yleensä korkea, mutta se ei käy mistään ilmi. Etenkin isoissa yrityksissä negatiiviset kokemukset saavat liikaa huomiota ja hallitsevat verkkokeskustelua. Potentiaaliset työnhakijat joutuvat perustamaan päätöksensä ympäripyöreään viestintään tai jopa valheelliseen ja nimettömään verkkokeskusteluun. 

Selvitä, miten rekrytoit fiksummin työntekijätarinoiden avulla.
Varaa 30 min maksuton demo

Varaa demo

Esimerkkejä työntekijätarinoista

Millainen on hyvä työntekijätarina?

1. Samaistuttava

Tarinoista käy ilmi suosittelijan profiili, aikaisempi kokemus ja tietotaso.

2. Konkreettinen

Tarinalla käsitellään asioita, jotka tekevät yrityksestäsi erityisen – työnkuva, työympäristö ja ilmapiiri, esimiehet, työvälineet…

3. Aito ja uskottava

Työntekijä kertoo tarinansa vapaaehtoisesti ja omilla sanoillaan.

4. Laadukas

Tarina on sekä teknisesti että tarinan puolesta hyvin toteutettu ja mielenkiintoinen.

5. Monikäyttöinen

Tarina taipuu jokaiseen yrityksesi viestintäkanavaan.

Selvitä, miten tehostat rekrytointiasi työntekijätarinoiden avulla

Varaa maksuton demo

Missä työntekijöiden tarinoita voi hyödyntää?

  • Lisää tarinat yrityksesi verkkosivuille avointen työpaikkojen tai tiimistäsi kertovien sivujen yhteyteen.
  • Jaa sisältöä sosiaalisessa mediassa.
  • Liitä materiaalit työpaikkailmoituksiin. Työpaikkailmoitukset, joihin on upotettu video, tuovat keskimäärin 36 % enemmän hakemuksia (Deloitte, 2017).
  • Näytä tarinoita työhaastatteluissa.
  • Hyödynnä materiaalia messuilla ja tapahtumissa.
  • Liitä työntekijäkokemukset osaksi printtimateriaalin sisältöä.

Kokemustarinat julkaisuun Kokemuksia.fi:ssä ja näkyviin Googlessa

Kokemuksia.fi-verkkoportaali ja sosiaalisen median kana-vamme tavoittavat kuukausittain kasvavan joukon suoma-laisia kuluttajia ja yrityspäättäjiä. Potentiaalisia asiakkaita, jotka etsivät kokemuksia yrityksistä ostopäätöksen tueksi.

Tutustu: Kokemuksia.fi

Miten yrityksesi hyötyy työntekijätarinoista?

Tarinoiden avulla…

  • Rakennat työnantajabrändiäsi. Työnhakija saa realistisen kuvan yrityksestäsi työnantajana, työnkuvasta ja odotuksistasi hakijaa kohtaan.
  • Teet kannattavia rekrytointeja, sillä houkuttelet juuri sinun yritykseesi sopivia työnhakijoita. Potentiaaliset työnhakijat tunnistavat itsensä työntekijöidesi kuvauksista ja kokemuksista.
  • Erotut kilpailijoista tarinoista nousevien konkreettisten asioiden avulla.
  • Sitoutat henkilökuntaasi ja osoitat, että arvostat heitä yrityksesi viestinviejinä.

Materiaalin tuottaminen on tehty teille äärimmäisen helpoksi. Riittää, että toimitat meille työntekijöidesi yhteystietoja!

Kokemuksia.fi-verkkopalvelun avulla varmistamme uskottavan näkyvyyden hakusanoille “kokemuksia yrityksesi nimi” sekä “kokemuksia yrityksesi nimi työpaikkana”.

Tilaa maksuton demo

Neljä syytä tilata demo

1. Saat analyysin yrityksesi markkinointiviestinnän ja myyntiprosessin nykytilasta.

2. Autamme sinua kirkastamaan yrityksesi viestinnän ja myynnin haasteet.

3. Pääset kuulemaan eri yritysten onnistumisista. Saat toimivia vinkkejä heti käytäntöön vietäväksi.

4. Saat konkreettisen ehdotuksen referenssitarinoiden hyödyntämisestä yrityksesi markkinoinnissa ja myynnissä.

Varaamme demoa varten sinulle noin puoli tuntia aikaa edustajamme kanssa. Demo pidetään yrityksesi toimitiloissa tai videopalaverina sinulle sopivana ajankohtana. Se ei sido sinua mihinkään eikä aiheuta sinulle kustannuksia.

Ota yhteyttä

Otamme sinuun yhteyttä viimeistään seuraavana arkipäivänä ja sovimme meille molemmille sopivan ajan. Kiitos yhteydenotosta!

- Markkinoinnin monitaituri

JUURI NYT: 10 totuutta myynnistä